De samenwerking met Smaakchef
De klik met Smaakchef was er snel. “Ik kende het concept al van mijn vorige werkgever. Wat me aanspreekt is de huiselijkheid én de samenwerking met bewoners,” legt Rik uit. “Het is niet alleen een maaltijd op tafel, maar een ervaring. Er is iemand aanwezig, er gebeurt iets. Dat maakt het verschil.”
De samenwerking is volgens Rik open en constructief. “We vinden elkaar makkelijk. Als er iets is, zeggen we het gewoon. En we lossen het samen op.” Ook de praktische kant klopt. “We worden volledig ontzorgd. Van bestellingen tot voorraadbeheer, dat geeft rust, zeker als je net start.”
Bewoners en Smaakchef: een wisselwerking
Hoe reageren bewoners? “Het valt goed in de smaak bij de bewoners,” zegt Rik. “Natuurlijk kun je niet iedereen elke dag blij maken met één gerecht. Maar de sfeer, de geur, de mogelijkheid om mee te doen, dat wordt gewaardeerd.” In Hoorn maakte de Smaakchef zelfs op eigen initiatief en in eigen tijd bonbons voor de bewoners. “Dat zegt iets over de band die ontstaat.”